Hilma-kissa tekaisi kolme suloista pentua, jotka on kaikki erilailla kirjavia. Ikää turrikoilla on nyt jo huimat 2 viikkoa ja pari päivää päälle, liikettäkin alkaa löytyä mönkimisen merkeissä. Meillä on joka kesä ollut kissanpentuja, kaksi edellistä pentuetta teki Hilman emä Hilla, joka viime kesänä sterilisoitiin. Mä tiedän, että monikin pyörittelee silmiään ja kissoja on maailma täynnä, mutta pääsääntöisesti kun meille pentuja on tullut, on joka pentueesta kotiin joku/jotkut pennut jääneet. Hillan ensimmäisestä pentueesta jäi ihana Untamo ja toisesta Hilma ja Karvinen, pentueen pitkäkarvaiset ihanuudet. Suurin osa kissoista on leikkautettukin jo ja nämä Hilman pennut taitaakin jäädä viimeiseksi pentueeksi meidän kissojen osalta, sillä sterkkaamattomia narttu kissoja meillä ei ole muita kuin Hilma. Ei sen puoleen uroksiakaan. Joten, aion nauttia täysin rinnoin seuraavasta 10 viikosta ihanien pikku kissojen kasvua seuraten :)

Sehän ei riitä, että Hilma teki pennut, sillä niin poksahti meidän Rouva Kanikin. Rouva Kani teki 7 hienoa, kaikenkirjavaa poikasta, joten sielläkin pesässä sutinaa riittää. Herra Kani muutti sisälle tupaan omaan häkkiin, jotta Rouva saa hoitaa poikasensa rauhassa ja minä saan rakennettua kaksiosaisen kanitarhan valmiiksi.

Vauva uutiset ei tähän lopu, sillä viikko sitten meille muutti ihana koiranpentu pallero, pieni Tahvo <3 Voi tuota suloisuuden määrää! Tahvo on hieno luonteinen poika, josta kasvaa minulle hyvä turva ja kainalokaveri. Tahvo on rodultaan myös kaikenkirjava, sillä emästä löytyy useampaa rotua ja isänä pojalla on hieno berninpaimenkoira. Aivan upea pieni turrikka <3 Tahvolla oli valmiina jo kolme kaveria entuudestaan, joista kaksi ei ihan vielä ole järistikään Tahvon kavereita. Kissatkin lämpeni pikku Tahvolle nopeammin, kuin nuo kovakalloiset pienet chihuahuat, jotka vaan on tiukasti sitä mieltä, että Tahvo vähintäänkin aikoo pistellä ne iltapalana, jos ei jo valmiiksi murise sille. Hassuja nuo pikkukoirat ;) Pakko kertoa, että tänään tuo vanhempi chihuista jo heilutti pennulle häntää, joten pientä lämpenemistä on havaittavissa. Löytyy meiltä onneksi vähän isompikin kaveri pikku Tahvolle, josta kasvaa iso poika. Tahvoa opettaa tavoille ja tilan elämään mun iki-ihana holsku narttu, jolla on jo vakaa käsitys elämästä ja vankka kokemuspohja, jonka perusteella on helppo tutustuttaa pentukin juttuihin. Niitistä on mulle iso apu mm. lampaiden kanssa, sillä se pitää lampaat hyvin kaukana ruokien jaossa, jossa mun polvilumpiot tuppasi aina ennen hajoamaan lampaiden rynniessä kauroille. Nyt ei enää, oi onnea :)

Kanat on myös ahkeroineet oikein urakalla ja tipuja on emojen alla kasvamassa. Löytyy puhtaita kääpiökocheja, sekä hassunhauskoja sekoitustipuja, karvajaloilla ja ilman! Värikirjokin on oikein kiva niillä.

Mun kanakantaa on ikävä kyllä harventamaan kettu ja sen poikaset. Muutama päivä taaksepäin ei ollut mun pääkukostani enää jäljellä muuta kuin kasa höyheniä pitkin pihaa ja samalla reissulla ne oli vieneet myös yhden kanan. Myös kahtena edellisenä vuotena tuo samainen repolainen on käynyt kanoja pöllimässä enkä ole vieläkään tänne saanut ketään mokomaa repolaista poistamaan. Viime syksynä, kun mä olin jo siirtänyt kanat talvitiloihin, mutta puput oli vielä ulkona, oli se yrittänyt viedä kaninkin ulkokopistaan. Onneksi mä rakensin kunnon kopin ja kiinnitin riittävän kestävän verkon riittävän kestävästi ja Herra Kani sai pitää henkiriepunsa. Siksipä tuon kanitarhankin rakentaminen on sen verran aikaa vievää puuhaa, kun siitä on saatava niin ketun, kuin koirankin, kestävä ja myöss mahdollisimman pitkäikäinen, sillä mulla ei ole aikaa, halua eikä kyllä jaksamistakaan rakentaa joka kesä samoja asioita uudelleen. Ja mä taidan olla vaan muutenkin sellainen ihminen, joka tarvitsee ympärilleen kestäviä ja pysyviä asioita, kertakäyttö eläminen ei vaan ole mitenkään päin mun juttu :)

Lie se on lähdettävä kohti unimaailmaa tälle erää, mutta blogia tulen muuttelemaan pikku hiljaa oman näköiseksi, kuvia tulee olemaan rutkasti eikä päivityksetkään taida ikinä olla sieltä lyhyimmästä päästä. Öitä ja intoa huomiseen!